Prontotour Bozkırın Hazineleri ile İç Anadolu’yu keşfe çağırıyor!

Yurt içi turların gözde markası Prontotour, butik kültür rotalarını çeşitlendirmeye devam ediyor. İç Anadolu’nun turizm potansiyelini gözler önüne seriyor.

13 Mayıs 22:26

Yurt içi turların gözde markası Prontotour, butik kültür rotalarını çeşitlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda Bozkırın Hazineleri turunu hayata geçiren tur operatörü, İç Anadolu’nun turizm potansiyelini gözler önüne seriyor.

Yurt dışı turların lideri Prontotour, yurt içi kültür turlarında da ürün çeşitliliği ve kalitesiyle öne çıkıyor.Butik kültür turları kategorisinde yer alan keşif rotalarıylayoğun ilgi gören tur operatörü, bu yıl gezginlerin beğenisine sunulan Bozkırın Hazinelerituru ile de Anadolu’nun gizli kalmış güzelliklerini gözler önüne seriyor. İç Anadolu Bölgesi’nde genellikle Eskişehir, Kapadokya, Çorum illerinedüzenlenen turların yıllarca ziyaretçi akınına uğradığını belirten Prontotour Yurt İçi Turlar Müdürü Ersin Eren, diğer şehirlerin potansiyellerinin ise yeterince değerlendirilemediğine dikkat çekiyor. Turizm ürünleriyle öne çıkan bölgelere farklı içerik ve isimlerle tur düzenlediklerini vurgulayan Eren, “Bunlardan biri olan Bozkırın Hazineleri adındaki turumuzlaKırşehir, Yozgat ve Çankırı illerimizin güzelliklerini öne çıkarıyoruz. Otobüsle ulaşımını gerçekleştirdiğimiz 1 gece 2 günlük keyifli bir rota oluşturduk. Bu turumuzda Çorum’a da geçiyor ve konaklamayı orada yapıyoruz. Planlarımız arasında hızlı trenin de devreye girmesi var” diyor.

Tarih, kültür ve gastronomi…

Ersin Eren, Bozkırın Hazineleri turunun detaylarını ise şöyleaktarıyor: Başlangıç noktamız olan Kırşehir’de Neşet Ertaş Müzesi ve Ahi Evran Külliyesi’ne gidiyoruz. Yol üzerinde yine Kırşehir’e bağlı olan Mucur Yeraltı şehrini geziyoruz. Yozgat istikametinde Türkiye’de çok bilinmeyen ve UNESCO Dünya Mirası Geçici Listesi’nde yer alan Sarıkaya’daki Roma Hamamı’nı görüyoruz. Yozgat’ta konakları geziyor, resim ve bezemelerle donatılmış ünlü Başçavuş Cami’yi ziyaret ediyoruz. Geceyi Çorum’da geçirdikten sonra ertesi gün Çorum ile özdeşleşen leblebi üretimini yakından görme fırsatımız oluyor. Ardından Hititler’in başkenti Hattuşaş’a geçiyoruz veburadan Çankırı’ya hareket ediyoruz. Türkiye’nin en büyük Tuz Mağarası’nı görüyoruz. Tarihi Çamaşırhane’ye de uğradıktan sonra İstanbul’a dönüyoruz. Bu turumuzun fiyatı kişi başı 2.099 TL.

100 farklı kültür turu

Yurt içi kültür turlarında yaklaşık 100 farklı ürünle Kurban Bayramı turlarını satışa açtıklarını ve 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı döneminin de yüksek talep gördüğünü belirten Ersin Eren, “Seyahatseverlerin bayram turlarına dönük ilgisi sevindirici. Öte yandan farklı ürünler geliştirmeye ve butik turlarımızı artırmaya devam ediyoruz. Az bilinen şehirlerimizi tarihi ve kültürel yönleriyle bir araya getiren 1-2 günlük turlar düzenliyoruz. Bozkırın Hazineleri turumuzun yanı sıraKazdağları’nda yoga ve meditasyon turları yapıyoruz. Frig Vadisi turumuz ile Kuzey Ege’nin Köyleri turumuz bu yıl çok ilgi görüyor. Mersin yöresini öne çıkaran Kilikya Turu ise son dönemin öne çıkan paketleri arasında” diyeanlatıyor.

Ayrıntılı Bilgi: www.prontotour.com

Uyarı! Bu sitede yer alan tüm içerikler, "5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu" uyarınca tescil ve koruma altındadır. Kısmen dahi olsa; basılı şekilde ya da internet üzerinde, izinsiz çoğaltılıp kopyalanamaz, alıntı yapılıp kullanılamaz. Ancak habere aktif link verilerek kullanılabilir. Aksi taktirde İstanbul Mahkemeleri yetkilidir.